10 Telefoonvaardigheden conform dé Telefoonetiquette

TeleWaarde heeft 10 gouden Telefoontips voor u vanuit onze klantgerichte telefoontrainingen:
 1) Neem voor 3 x overgaan op en zorg voor een glimlach in de stem (Aanvangsfase)
 2) Open vriendelijk: Goedemorgen/-middag, (bedrijfsnaam), (u spreekt) met (naam)
 3) Spreek rustig, articuleer goed en laat in uw intonatie 'welkom' klinken (spreekwijze)
 4) Laat niet onnodig lang wachten: de irritatiegrens ligt bij zo'n 30 sec. (wachtstand)
 5) Licht regelmatig beeldend toe wat u doet / aan het doen bent tijdens het telefoneren
 6) Zeg bij doorverbinden niet "Moment" en klik dan weg, maar vraag erom na de reden
 7) Wees klantgericht, dus luister vaardig en actief (vooral tijdens de Analysefase)
- Laat iemand (uit)spreken (u heeft 2 oren en 1 mond, gebruik ze in deze verhouding)
- Laat onder andere "prima" , "jazeker" en "hum" regelmatig horen (actief luisteren)
- Vat informatie samen + laat dit bevestigen met "ja" (samenvatten en dit controleren)
- Vraag door waar nodig (analyseren, de leiding (her)nemen en/of (be)houden)
 8) Wees proactief bij afwezigheid v/d gevraagde persoon, biedt aan iets goeds te doen
 9) Herhaal tegen het einde de eerder gemaakte afspraken en laat dit dan bevestigen
 10) Verbreek na het afscheid nemen niet de verbinding, laat de ander dit als eerste doen.

Kort samengevat: geef een ander klantgericht telefonerend waardevolle AANDACHT; blijf (on)bewust bekwaam klantgericht telefoneren van verre!
TeleWaarde is ook u graag van dienst! Benader ons vrijblijvend via Onze Online Contactpagina!

TeleWaarde gelooft dat elk telefoongesprek waarde heeft en toch ook weer verschillend is. De telefoongesprekken kunnen (te) lang duren, (te) kort duren, het kan een prettig klantgericht telefoongesprek zijn, het kan een klachtgesprek zijn of dit gedurende het telefoneren worden en mogelijk het zweet op uw voorhoofd brengen. Iedere keer wanneer de telefoon overgaat, is het opnieuw een verrassing met wie u zult gaan telefoneren. Is het iemand met een bepaalde vraag die u klantgericht en professioneel moet doorverbinden, of krijgt u een lastige klant aan de telefoon die direct boos begint te communiceren? Hoe volgens de zakelijke telefoonetiquette hiermee het beste klantgericht telefonerend om te gaan, is goed en waardevol (aan) te leren.
Met behulp van de 1 daagse open groeps- en telefoontraining 'Klantgericht Telefoneren' of de 2 daagse open groeps- en telefoontraining 'Effectief Telefonisch Communiceren' onder begeleiding van TeleWaarde, is dit waardevol te doen. Zie voor data en locaties op onze online Open Trainingskalender!

TeleWaarde laat in de praktische open telefoontrainingen 'Effectief Telefonisch Communiceren' ( 2 dagen) en telefoontraining 'Klantgericht Telefoneren'  (1 dag) de hierboven genoemde telefoonvaardigheden / telefoonetiquette bespreken, doordenken en oefenen.
De trainer zal vooral diverse praktische oefeningen, relevante rollenspelen en ook cases laten uitvoeren, klantgericht toegespitst op de individuele leerbehoeften en de persoonlijke verbeter- en/of aandachtspunten. Het bewust en bekwaam nastreven en vasthouden van meer rendement in het persoonlijk functioneren tijdens het klantgericht telefoneren op gelijkwaardige wijze staat voor ogen. Op reflecterende en optimaliserende wijze laat de trainer iedere deelnemer intrinsiek en stapsgewijs groeien naar het (on)bewust bekwaam toepassen van de meest relevante waardevolle telefoonvaardigheden (telefoonetiquette) aangaande klantgericht telefoneren.

TeleWaarde laat dit alles in haar klantgerichte open- en incompany telefoontrainingen altijd interactief geschieden en in een prettige, goede, opbouwende én gelijkwaardige sfeer. Op basis van de op gedegen manier besproken (minimale relevante) basistheorie wordt er in de praktische telefoontrainingen altijd telefonerend met diverse waardevolle praktische rollenspelen en cases doelgericht geoefend / getraind.  De meest bruikbare leermomenten van een telefoontraining om optimaal klantgericht en professioneel te gaan telefoneren, bevinden zich volgens TeleWaarde meestal in de diverse relevante rollenspelen en cases, in combinatie met onder andere onze scherpe, interactieve, gelijkwaardige en opbouwende telefoontips en (telefoon)gespreksevaluaties van de in rollenspel (eventueel opgenomen) gevoerde zakelijke telefoongesprekken.

TeleWaarde biedt al haar korte, waardevolle, praktisch toepasbare open telefoontrainingen, open trainingen en open cursussen, online aan op diverse plaatsen en locaties in Nederland. De telefoontrainingen zijn o.a. in Amsterdam, Breda, Den Bosch, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. TeleWaarde stelt u in staat om uzelf en/of anderen voor onze telefoontrainingen, trainingen en cursussen online aan te melden. Zie voor de locaties en actuele data en klik erop op onze Open Trainingskalender op deze website! Ook voor workshops en training / coaching on the job (1 op 1 werkplektraining) om alzo de telefoonvaardigheden te leren kennen en/of eigen te maken is mogelijk!

TeleWaarde is ook u graag van dienst! Benader ons vrijblijvend via Onze Online Contactpagina!

TeleWaarde ziet ook u / uw medewerker(s) graag terug als professionele deelnemer en/of goede zakenrelatie voor nog meer waardevolle telefoontips en waardevol telefonisch leerrendement.  Als u naast klantgerichte telefoonetiquette en telefoonvaardigheden ook interesse heeft in de andere gangbare zakelijke omgangsvormen en/of tips, dan is mogelijk ook de volgende website  http://etiquette.pagina.nl een interessante portal voor u.