Verkoopgerichte Telefoontraining Telefonisch Verkopen

Waarom deze verkoopgerichte telefoontraining Telefonisch Verkopen?
Telefonisch adviseren en verkopen via de telefoon is een werkwijze waarmee u uw relaties en klanten kunt helpen en alzo zelf ook aan de eigen gewenste omzet(groei) kunt bijdragen. De commerciële telefoontraining 'Telefonisch Verkopen' van TeleWaarde brengt in kaart wat de telefonische verkoopstijl is én waar men zichzelf telefonisch kan verbeteren. Het levert nieuwe inzichten met meerwaarde op. Hierdoor gaat men telefoongesprekken zelfverzekerder verkoopgericht benaderen en zien als middel om anderen telefonisch te helpen / dienen. In deze telefoontraining is er ook ruimte om een nieuw product en/of dienst telefonisch te leren verkopen. 
Aanmelden voor deze open telefoontraining kan via Aanmelden training.

Doelgroep van deze praktische en verkoopgerichte telefoontraining Telefonisch Verkopen: 
Huidige en aanstaande commerciële medewerkers, zowel van de binnendienst als van de buitendienst. Verkoopmedewerkers, die inkomende telefoongesprekken commercieel dienen te kunnen beantwoorden. Verkoopmedewerkers die offertes nabellen, die aan relatiebeheer doen, die mogelijkheden tot aftersales wensen, die met telefonische marktbenadering verkooptargets dienen en/of wensen te behalen en/of die telefonisch kwalitatieve bezoekafspraken voor zichzelf en/of buitendienst medewerkers dienen te maken. 
Meedoen? Klik Aanmelden Training.

Leerdoelen tijdens deze verkoopgerichte open telefoontraining Telefonisch Verkopen:
Na afloop van deze praktische en commerciële verkooptraining kan men
- telefonisch effectief behoeftegericht communiceren met doelgroep(en) door zich klantgericht in te leven;
- een structuur hanteren, waardoor telefonisch verantwoord een verkoop of (bezoek)afspraak ontstaat;
- effectief een telefonisch verkoopgesprek voeren, zowel inbound alsmede outbound. 

Competentie(s):  Analyseren, overtuigen, ombuigen, spreken in klantvoordelen, onderhandelen, telefonisch afsluiten.

Gratis Verkooptip:  Vraag na 2 of 3 koopsignalen om de opdracht (afsluittechniek). Meedoen? Klik Aanmelden Training.

Onderdelen van deze verkoopgerichte telefoontraining Telefonisch Verkopen:  
Het programma van deze verkoopgerichte telefoontraining Telefonisch Verkopen bestaat uit theorie in combinatie met praktische oefeningen ter verbetering van
commerciële telefonische gespreksvaardigheden. De deelnemer krijgt volop de gelegenheid voor eigen inbreng. Aan het einde van iedere trainingsdag zal alles worden samengevat en toetst TeleWaarde bij de deelnemers of aan de behoefte wordt / is voldaan. 

Onderdelen van deze verkoopgerichte telefoontraining Telefonisch Verkopen zijn: 
- het belang van een positieve en verkoopgerichte instelling aan de telefoon; 
- ken uw eigen bedrijf, producten en/of diensten; 
- voordelen van het commerciële telefoongesprek;
- luistervaardigheden en actief luisteren, samenvatten en doorvragen;
- koopsignalen signaleren / herkennen aan de telefoon;
- bewust en bekwaam telefonisch spreken in klantvoordelen (KVVB);
- gespreksfasen in een commercieel verkoopgesprek;
- vraag- en afsluittechnieken aan de telefoon;
- servicegerichtheid en oplossingsgerichtheid;
- cross selling, up-selling en after sales;
- telefonisch goed(e) bezoekafspraken maken;
- omgaan met weerstand, tegenwerpingen en diverse klantentypen; 
- initiatief nemen en/of behouden in commerciële telefoongesprekken; 
- praktische en relevante rollenspelen / cases (met opnameapparatuur);
- telefonische klachtenbehandeling: waarbij klachten kansen (kunnen) zijn;
- tijdens deze training worden bij voorkeur echte prospects en/of leads en/of bestaande (evt. oude) klantrelaties door 
  deelnemers onder leiding van de trainer telefonisch benaderd. De bedoeling hiervan is snel leerrendement en resultaat 
  / return on investment. Het karakter van de 
telefoontrainingen van TeleWaarde is open en ongedwongen. Doelgericht 
  wordt er samen getraind en gespreks-, telefoon- en verkoopvaardigheden waardevol ontwikkeld / opgewaardeerd.

Werkwijze tijdens deze op de verkoop gerichte telefoontraining Telefonisch Verkopen:   
Aan het begin van deze
telefoontraining Telefonisch Verkopen verzamelt de trainer uw leerwensen om zo hierop klantgericht en doelgericht accenten in het programma te kunnen leggen. Deze commerciële telefoontraining Telefonisch Verkopen is vooral zeer praktisch: leren door te doen staat in deze commerciële telefoontraining centraal. U oefent commerciële telefoonvaardigheden alleen, met elkaar en in diverse rollenspelen. De trainer, een acteur of een mededeelnemer fungeert als tegenspeler. U kunt zelf voorbeeldsituaties (laten) inbrengen en (laten) aangeven hoe uw gesprekspartner zich telefonisch behoort te gedragen. Hierdoor traint u precies dat wat u wilt (laten) verbeteren. De trainer en mededeelnemers geven u motiverende en opbouwende wijze feedback over het effect van uw gedrag aan de telefoon. Er is veel gelegenheid om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen. Na afloop van deze telefoontraining Telefonisch Verkopen heeft men concrete toepasbare telefoontips om mee te nemen en praktisch toe te passen. Ook deze commerciële telefoontraining Telefonisch Verkopen wordt tussentijds mondeling en achteraf schriftelijk geëvalueerd.

Extra informatie over deze verkoopgerichte telefoontraining Telefonisch Verkopen:  
De verkoopgerichte telefoontraining Telefonisch Verkopen is volledig gefaciliteerd met koffie, thee en een lunch. Alle deelnemers ontvangen een praktische map en bij voldoende participatie aan de open telefoontraining een certificaat. Max. doen er 10 deelnemers mee tijdens deze telefoontraining.
Deze open telefoontraining 'Telefonisch Verkopen' wordt regelmatig op diverse data op diverse plaatsen / regio's in het land gegeven, zoals Amsterdam, Amersfoort, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. Voor data en plaatsen, zie onze Open Trainingskalender met al onze open groepstrainingen. Ook is het mogelijk om deze verkoopgerichte telefoontraining voor u klantgericht op maat te verzorgen door middel van werkplektraining én als incompanytraining / bedrijfstraining in het gehele land, 6 d/p/w., ook s’avonds. Interesse in werkplektraining of incompanytraining?  Vraag een Offerte aan!

Aantal dagdelen ?  4 dagdelen verkooptraining Telefonisch Verkopen op 2 werkdagen. Kies Aanmelden Training.

Investeringsprijs: € 649,-per persoon excl. 21% BTW. Inschrijven voor deze telefoontraining via Aanmelden Training.

Eventueel voorafgaand aan deze open verkoopgerichte telefoontraining Telefonisch Acquireren:  
Balietraining en Telefoontraining Telefonisten-Receptionisten (1 dag),
Telefoontraining en Telefooncursus Klantgericht & Klantvriendelijk Telefoneren (1 dag) en/of
Telefoontraining Effectief en Professioneel Telefoneren (2 dagen).


Eventueel vervolg op deze open verkoopgerichte telefoontraining Telefonisch Acquireren:
Werkplektraining / Individuele Jobcoaching - 1 op 1,
Telefoontraining Effectief & Professioneel Telefoneren (2 dagen), 
Verkooptraining Telefonisch Verkopen (2 dagen) en/of 
Opfristraining, 1 dagdeel, al vanaf € 149,- (maar 1 dagdeel, een ochtend, middag of avond veel rollenspel!).