Telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking

Waarom deze open telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking?
Veel organisaties krijgen ermee te maken: men verstuurt verkoopfacturen naar klanten / afnemers / debiteuren, waarbij echter een aantal debiteuren niet (tijdig) aan hun betalingsverplichtingen jegens de leverende organisatie voldoen.
Deze debiteuren hebben tijdens het telefonische debiteurengesprek regelmatig allerlei smoezen en/of tegenwerpingen, welke zeer divers én ook creatief kunnen zijn. Hieronder enkele voorbeelden van smoezen van relaties aan de telefoon:
- We hebben de factuur nooit ontvangen of die is kwijt; - Toevallig dat u opbelt, we hebben het geld net overgemaakt; - De boekhouder is met vakantie / ziek; - We wachten op betaling van een grote klant. Zodra deze betaling aan ons binnen is, bent u de eerste; - Onze bank(medewerker) / boekhouder / stagiair heeft (helaas) (weer) (eens) een fout(je) gemaakt.

Door een juiste telefonische benadering van uw debiteur is het mogelijk om de uitstaande vordering sneller te incasseren en tegelijk telefonisch de relatie met de klant niet te beschadigen. Hoe doet u dit telefonisch zo effectief mogelijk kan bewerkstelligen krijgt u uitgelegd in deze praktische telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking. Men krijgt volop de gelegenheid om de verschillende telefonische mogelijkheden doelgericht gezamenlijk te trainen en bespreken.

Doelgroep van deze open telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking: 
Voor mensen op een debiteurenadministratie of klantenservice die hun gespreks- én telefoonvaardigheden om een effectief incassogesprek te kunnen voeren in stand willen houden of willen verbeteren.
Hoe bouw je een zinvol telefoongesprek op? Welke telefoontips en trucs bestaan er om uiteindelijk telefonische betalingstoezeggingen te krijgen? Hoe ga je om met allerlei tegenwerpingen? Deze interactieve en praktische telefoontraining is nuttig voor iedereen die te maken heeft met lastige telefonische debiteurengesprekken.


Leerdoelen van deze open telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking?
Door middel van deze open telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking kunt u:
- uw debiteuren effectief telefonisch benaderen en hen doelgericht telefonerend juiste vragen stellen, zodat openstaande betalingen snel(ler) worden betaald;- de begrippen tegenwerpingen en smoezengedrag uitleggen, deze herkennen en hierop adequaat reageren met de nadruk op het al telefonerend maken van goede afspraken, zonder afbreuk te doen aan de goede relatie met uw klanten / relaties. 
Aanmelden voor deze open telefoontraining kan via Aanmelden Training.

Competentie(s):  Doelgericht telefonisch communiceren, telefonisch goede afspraken maken, tegenwerpingen (smoezen) weerstaan, klantgericht telefoneren en klantvriendelijk zijn én blijven. Aanmelden kan via Aanmelden Training.

Gratis telefoontip:  Voordat u opbelt of schrijft is het van belang de zaak goed voor te bereiden: Gaat het om een grote klant? Hoe ziet zijn/haar betalingspatroon eruit? Hebt u de naam van de juiste contactpersoon? Heeft de klant misschien aangegeven dat hij niet tevreden is met de geleverde producten/diensten? Zorg dat u alle benodigde informatie beschikbaar hebt. Gebruik hiervoor een checklist. Aanmelden voor deze open telefoontraining kan via Aanmelden Training.

Programma van deze open telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking:
Het programma van deze telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking bestaat uit theorie in combinatie met praktische oefeningen ter verbetering van de telefonische gespreks- en telefoonvaardigheden. Iedere deelnemer krijgt volop de gelegenheid voor eigen inbreng, ook de direct leidinggevende voorafgaande aan de trainingsdag. Aan het einde van de trainingsdag zal alles worden samengevat en toetsen we bij de deelnemers of aan de behoefte met de telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking  is voldaan.


Programmaonderdelen van deze open telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking zijn:
- heb een positieve instelling; - het smoezenarsenaal (met div. cartoons); - tegenwerpingen effectief telefonisch ombuigen; - handelen volgens procedures; - praktische telefoonvaardigheden; - overtuigen en telefonisch argumenteren; - ken uw debiteuren; - herkennen van klanttypologieën; - op het juiste moment toepassen van goede vraagtechnieken; - effectief afspraken maken; - praktische en relevante rollenspelen, met opbouwende en doelgerichte evaluaties.

Werkwijze tijdens deze open telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking: 
Aan het begin van deze open telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking verzamelt de TeleWaarde trainer uw leerwensen om zo hierop klantgericht en doelgericht accenten in het programma te kunnen leggen. Deze telefoontraining is vooral zeer praktisch: leren door te doen staat in deze telefoontraining centraal. U oefent telefoonvaardigheden alleen, met elkaar en telefonerend in diverse rollenspelen. De trainer of een mededeelnemer fungeert als tegenspeler. U kunt zelf cases / voorbeeldsituaties (laten) inbrengen en aangeven hoe uw gesprekspartner zich aan de telefoon al telefonerend behoort te gedragen. Hierdoor wordt precies getraind, dat wat u wilt (laten) verbeteren. De trainer en medecursisten geven u op motiverende en opbouwende wijze feedback over het effect van uw woorden en gedrag aan de telefoon. Er is veel gelegenheid om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen. Na afloop heeft men concrete toepasbare telefoontips om mee te nemen en praktisch toe te passen in uw Telefonische Debiteurenbewaking. De telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking wordt tussentijds op mondelinge en achteraf op schriftelijke wijze geëvalueerd. 
Aanmelden voor deze open telefoontraining Telefonisch Debiteurenbeheer kan via Aanmelden Training. 

Extra informatie over deze telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking: 
Deze open groeps- en telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking is volledig gefaciliteerd met koffie, thee en een lunch. De deelnemers ontvangen een praktische syllabus en bij voldoende participatie aan deze telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking ook een certificaat als bewijs van deelname.
Maximaal 10 deelnemers doen mee tijdens deze open groeps- en telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking.
Tevens is het mogelijk om deze telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking klantgericht voor u op maat te verzorgen door middel van
Werkplektraining 1 op 1 én als incompanytraining / bedrijfstraining in het gehele land, 6 dagen per week, ook s’avonds. Interesse in incompanytraining?  Vraag een Offerte aan!

Aantal dagdelen:   2 dagdelen telefoontraining Debiteurenbewaking op één werkdag.

Investeringsprijs: € 349,00 per persoon exclusief 21% BTW. Aanmelden kan via Aanmelden Training.

Eventueel voorafgaand aan deze open telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking: 
Balie- en Telefoontraining Telefonisten-Receptionisten (1 dag),
Telefoontraining Klantgericht en Klant
vriendelijk Telefoneren (1 dag) en/of
Telefoontraining Effectief en Professioneel Telefoneren (2 dagen),


Eventueel vervolg op deze open telefoontraining
Werkplektraining 1 op 1

Balietraining en Telefoontraining voor Telefonisten-Receptionisten (1 dag),
Telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren (1 dag),
Telefoontraining Effectief en Professioneel Telefoneren (2 dagen), 
Verkooptraining Telefonisch Acquireren (1 dag),
Verkooptraining Telefonisch Verkopen (2 dagen) en/of 
Opfristraining, 1 dagdeel, al vanaf € 149,- (1 dagdeel, een ochtend, middag of avond met veel rollenspel!).