Telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren

Waarom deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren?
Iedereen die anderen klantgericht en klantvriendelijk telefonisch te woord wil staan, weet hoe moeilijk situaties kunnen zijn. Een groot verschil tijdens telefoongesprekken zit in de non-verbale communicatie. In telefoongesprekken is die er niet. Bewust zijn van eigen klantgericht en klantvriendelijk telefoongedrag en klantgerichte professionele telefoonvaardigheden aanleren, is daarom zeer waardevol. Aanmelden voor deze klantgerichte telefoontraining kan via Aanmelden Training

Hieronder enkele situaties, waarbij men professioneel, klantgericht en klantvriendelijk behoort te kunnen telefoneren:
-Hoe vertelt men een (potentiële) klant op klantgerichte en klantvriendelijke wijze, dat hetgeen hij/zij graag wil, niet kan?
-Een belangrijke relatie of (potentiële) klant is nogal lang aan het woord over onbelangrijke onderwerpen (praatgraag).
 Hoe onderbreekt men deze persoon op een klantgerichte en klantvriendelijke manier tijdens het telefoneren?
-Een klant aan de telefoon is / wordt tijdens het telefoongesprek merkbaar boos.
 Hoe gaat men daar tijdens het telefoneren dan klantgericht mee om?

In onze telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren wordt onder andere ingegaan op bovenstaande klantsituaties tijdens het telefoneren. Tevens wordt er besproken of alles tijdens het telefoneren geaccepteerd dient te worden van een lastige klant. Waar en hoe kun je grenzen trekken tijdens klantgericht telefoneren en hoe dit aan te geven? Tijdens de gehele telefoontraining 'Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren' wordt bewust bekwaam en klantgericht stil gestaan hoe klantgerichtheid werkt aan de telefoon.  Men leert wat de klantgerichte telefoonetiquette inhoud en hoe deze dus klantgericht tijdens het telefoneren professioneel toe te passen is. Voor open trainingsdata en plaatsen, zie onze Open Trainingskalender met diverse open telefoontrainingen. Ook is het mogelijk om deze telefoontraining klantgericht voor u op maat te verzorgen door middel van Werkplektraining én als incompanytraining / bedrijfstraining in het gehele land, 6 dagen per week, ook s’avonds. Interesse in werkplek- of incompanytraining?  Aanvragen Offerte!

Waar en wanneer? Deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren wordt regelmatig op diverse data en plaatsen/regio's in Nederland gegeven, zoals te Almere, Amsterdam, Amersfoort, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Zwolle. Inschrijven voor deze open telefoontraining kan via Aanmelden Training en/of zie onze Open trainingskalender met de diverse open groeps- / telefoontrainingen.
Ook is het mogelijk om deze balie- en telefoontraining Telefonisten - Receptionisten klantgericht voor u op maat te verzorgen door middel van Werkplektraining 1 op 1 én als incompanytraining / bedrijfstraining in het gehele land, 6 dagen per week, ook s’avonds. Interesse in een incompanytraining?  Vraag hiervoor een Offerte aan!

Doelgroep van deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren:
Medewerkers die regelmatig met klanten telefoneren en daarbij klantgericht en klantvriendelijk willen omgaan met allerlei telefonische vragen, wensen, eisen en klachten van (potentiële) klanten en relaties aan de telefoon.

Leerdoelen van deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren:
Door deze open telefoontraining Klantgericht
en Klantvriendelijk Telefoneren wordt men in staat gesteld / kan men
- klantgericht informatie geven en correct verzamelen om zodoende klantgericht in te gaan op persoonlijke wensen van relaties en (potentiële) klanten uit verschillende doelgroepen;
- 14 klantgerichte telefoonvaardigheden (telefoonetiquette) ten behoeve van de klantloyaliteit benoemen; - telefonisch goede customer care toepassen; - zelf efficiënt de regie (het verloop) van een klantgericht telefoongesprek bepalen; - een professionele telefoonhuisstijl (protocol) voor de eigen organisatie opzetten. 
Aanmelden kan hier via Aanmelden Training.

Competentie(s):  In deze praktische open telefoontraining  Klantgericht Telefoneren worden de volgende competenties (bekwaamheden) effectief getraind: klantgericht telefonisch informatie structureren, klantgericht telefoneren en handelen, klantgericht de leiding nemen en/of behouden, klantgericht communiceren, klantgericht meelevendheid tonen en flexibel klantgericht telefonisch kunnen optreden. Aanmelden voor deze open groeps- en telefoontraining kan via Aanmelden Training.

Gratis telefoontip:  Geef de ander telefonisch klantgericht aandacht door proactief en klantgericht bereidwilligheid te tonen tijdens het klantgericht telefoneren: - Wat kan ik voor u doen? - Hoe kan ik u helpen? - Goed dat u (ons) opbelt.

Inhoud van deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren:
Deze telefoontraining 'Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren' duurt een hele dag (= 2 dagdelen). Het programma van deze telefoontraining Klantgericht Telefoneren bestaat uit theorie in combinatie met praktische oefeningen ter verbetering van de telefonische gespreksvaardigheden. De deelnemer krijgt volop de gelegenheid voor eigen inbreng. Aan het einde van de telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren wordt alles samengevat en klantgericht getoetst bij de deelnemers of aan de behoeften is voldaan. Inschrijven voor deze open training kan via Aanmelden Training.

Programmaonderdelen van deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren zijn:
- eigenschappen, voordelen van en verschillen tussen klantgerichtheid en klantvriendelijkheid;
- 14 relevante en klantgerichte telefoonvaardigheden (telefoonetiquette); 
- klantgerichte, telefonische relatiebeheer en klantloyaliteit;
- positief, zakelijk, klantgericht en klantvriendelijk taalgebruik;
- bekwaam klantgericht omgaan met verschillende klantentypen; 
- do's en dont's aangaande klantgericht 
en klantvriendelijk telefoneren; 
- klantgerichte en klantvriendelijke vraagtechnieken op het juiste moment; 
- klantgericht klantvriendelijk omgaan aan de telefoon met diverse emoties;
- klantgerichte en klantvriendelijke gespreksfasering (5 A's) en gespreksopbouw; 
- klantgerichte telefonische klachtenbehandeling: waarbij klachten kansen (kunnen) zijn; 
- praktische en doelgerichte rollenspelen en cases, met opbouwende, interactieve en nuttige evaluaties (+ evt. opname).

Werkwijze bij deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren:
Voorafgaand en/of aan het begin van deze open telefoontraining Klantgericht
en Klantvriendelijk Telefoneren verzamelt TeleWaarde uw leerwensen om zo hierop klantgericht en doelgericht accenten in het programma te kunnen leggen. De open telefoontraining Klantgericht Telefoneren is vooral praktisch: leren door te doen staat in deze telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren centraal. Men oefent klantgerichte gespreks- en telefoonvaardigheden alleen, met elkaar en door middel van diverse rollenspelen. De trainer of een mededeelnemer, fungeert als tegenspeler. men kan zelf voorbeeldsituaties (laten) inbrengen en (laten) aangeven hoe een gesprekspartner zich behoort te gedragen. Hierdoor traint men precies datgene wat opgefrist en/of verbetert kan worden aangaande het klantgericht en klantvriendelijk telefoneren. De trainer (en medecursisten) geven u opbouwende wijze feedback (tops en tips) over het effect van uw communiceren aan de telefoon. Er is veel gelegenheid om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen. Na afloop van deze telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren heeft men concrete toepasbare tips om mee te nemen en praktisch toe te passen. De telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk  Telefoneren wordt tussentijds op mondelinge en achteraf op schriftelijke wijze geëvalueerd. Inschrijven hiervoor kan via Aanmelden Training.

Extra info bij deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren:
Deze
telefoontraining Klantgericht
en Klantvriendelijk Telefoneren is volledig gefaciliteerd met koffie, thee en een lunch. De deelnemers ontvangen een praktische syllabus en bij voldoende participatie aan de telefoontraining een geplastificeerd certificaat als bewijs van deelname aan deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren. Maximaal 10 deelnemers doen mee tijdens deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren.

Aantal dagdelen:
   2 dagdelen telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren op één werkdag.

Investeringsprijs: € 349,- p.p. exclusief 21 % BTW. Aanmelden voor deze telefoontraining kan via Aanmelden Training.

Eventueel voorafgaand aan deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren:  
Balie- en Telefoontraining Telefonisten-Receptionisten (1 dag) en/of
Telefoontraining Effectief en Professioneel Telefoneren (2 dagen),

Eventueel vervolg op deze open telefoontraining Klantgericht en Klantvriendelijk Telefoneren: 
Telefoontraining Effectief en Professioneel Telefoneren (2 dagen), 
Telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking (1 dag),
Verkooptraining Telefonisch Acquireren (1 dag),
Verkooptraining Telefonisch Verkopen (2 dagen) en/of 
Opfristraining (1 dagdeel, een ochtend, middag of avond, al vanaf € 149,-).