Balietraining en Telefoontraining Telefoniste-Receptioniste

Waarom deze open balietraining en telefoontraining voor de Telefoniste - Receptioniste?
De 1e indruk aan de balie en/of telefoon van uw relaties, klanten en bezoekers is bepalend voor het beeld dat zij van u(w organisatie) krijgen. Vaak is het de telefoniste en/of receptioniste aan de telefoon en/of balie, die dit beeld geeft. Deze persoon aan de balie en/of telefoon is dan in de dagelijkse praktijk uw 1e visitekaart. 
Hoe waardevol, gastvrij, klantgericht en professioneel is die (1e, 2e én volgende) indruk van de telefoniste en/of receptioniste bij uw relaties, klanten en/of bezoekers? 

In de open balie- en telefoontraining Telefoniste-Receptioniste van TeleWaarde staat professioneel en klantgericht klantcontact voorop.  
In de balie- en telefoontraining 'Telefoniste - Receptioniste' wordt ingegaan op de diverse werkzaamheden en taken die een telefoniste - receptioniste met elkaar dient te kunnen combineren. Ook van belang hierbij is de vraag, hoe ervoor te zorgen om zowel telefonisch als persoonlijk een professioneel en klantgericht visitekaart te zijn.

Waar en wanneer? De open balie- en telefoontraining 'Telefoniste - Receptioniste' wordt door advies- en trainingsbureau TeleWaarde regelmatig op diverse data en plaatsen in Nederland klantgericht gegeven, zoals te Amsterdam, Amersfoort, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en ook te Zwolle. Zie hiervoor Open Trainingsdata.
Ook is het mogelijk om deze balie- en telefoontraining Telefonisten - Receptionisten klantgericht voor u op maat te verzorgen door middel van Werkplektraining 1 op 1 én als incompanytraining / bedrijfstraining in het gehele land, 6 dagen per week, ook s’avonds. Interesse in een incompanytraining?  Vraag een Offerte aan.

Doelgroep van deze open balietraining en telefoontraining Telefoniste-Receptioniste
Voor al de telefonisten - receptionisten, die waardevolle baliewerkzaamheden of telefoongesprekken verricht. Ook voor al de telefonisten - receptionisten, die deze belangrijke werkzaamheden dienen te combineren. Men is / u bent als baliemedewerker, receptioniste, telefoniste en/of secretaresse de eerste indruk die relaties, klanten en prospects krijgen. Zowel aan de balie als aan de telefoon geldt dit voor telefonisten - receptionisten. U zult als telefoniste-receptioniste de kwaliteit ieder contactmoment moeten bewaken en optimaliseren. Interesse? Aanmelden 
voor deze open balie- en telefoontraining kan via Aanmelden Training.

Leerdoelen van deze open balietraining en telefoontraining Telefoniste-Receptioniste
Door deze balie- en telefoontraining Telefoniste-Receptioniste kan men:
- de receptie / balie en telefoon tegelijk, professioneel en ook klantgericht bedienen;
- de eigen rol in relatie tot de (potentiële) klant / bezoeker / relatie goed uitleggen; 
- zowel non-verbaal alsmede verbaal gedrag en communicatie klantvriendelijk inzetten;  
- op een goede en professionele wijze klachten ontvangen, doorgeven en/of afhandelen;
ervoor zorgen, dat klanten, relaties en bezoekers op juiste wijze gastvrij binnenkomen;
- ook wel eens de "Kop van Jut" kunnen zijn (iemand die als eerste de klappen opvangt);
- mogelijk potentiële klanten (leads en prospects) klantgericht signaleren en professioneel intern doorgeven;
- goed uitleggen, waarom men u eventueel als "de kop van jut" gebruikt en hiermee bewust bekwaam omgaan;
- verschillende balievaardigheden, communicatievaardigheden en telefoonvaardigheden professioneel toepassen, zoals actief luisteren,
  goede vragen stellen, samenvatten, zakelijk taalgebruik, in de wachtstand zetten en eruit halen, doorverbinden en doorverwijzen.

Competentie(s):  Informatie (door)geven en doorverbinden; gastvrij zijn; klantgericht handelen, communiceren en telefoneren.

Gratis advies: Laat als telefoniste-receptioniste uw vriendelijkheid, gastvrijheid en klantgerichtheid bij allen bekend zijn (en blijven)!

Inhoud van deze open balietraining en telefoontraining Telefoniste-Receptioniste
Tijdens deze balietraining en telefoontraining Telefoniste-Receptioniste wordt er op 4 terreinen getraind,  te verdelen in 4 onderwerpen:

De kennismaking aan de balie en telefoon
- het klantgericht openen en voorstellen;
- het bepalen met wie de bezoeker of beller moet spreken;
- klantgericht doorverwijzen van bezoekers;
- het klantgericht doorverbinden van telefoongesprekken.

Klantgericht informatie verkrijgen en geven aan de balie en telefoon
- het klantgericht structureren van de informatie aan de telefoon en balie;
- het bekwaam en onbekwaam antwoord geven op vragen;
- het klantgericht beheersen van de tijdsduur van het contact;
- het klantgericht afstemmen van de informatie op de ontvanger;
- het voorkomen van onvrede / aanstoot;
- het omgaan met boosheid, irritatie en klachten.

Spreekwijze en het zakelijk taalgebruik aan de balie en telefoon
- spreektempo, intonatie, articulatie en volume;
- ABN en klantgericht zakelijk telefoon- en taalgebruik.

Non-verbaal gedrag aan de balie / receptie en telefoon
- het belang van de eerste indruk aan de balie;
- het aankijken van de bezoeker vanachter de balie;
- diverse begroetingsformules, aanmoedigingssignalen en afscheid nemen.

Werkwijze:  Vooraf aan deze open balie- en telefoontraining Telefoniste-Receptioniste verzamelt de trainer van TeleWaarde leerwensen om zo hierop klantgericht en doelgericht accenten in het programma te kunnen leggen. De balie- en telefoontraining is vooral zeer praktisch: leren door te doen staat in deze training centraal. U oefent telefoonvaardigheden en balievaardigheden alleen, met elkaar en in diverse rollenspelen. De trainer en/of (een) medecursist en/of acteur, fungeert als tegen- / medespeler. U kunt zelf voorbeeldsituaties inbrengen en aangeven hoe uw gesprekspartner zich behoort te gedragen. Hierdoor traint u precies dat wat u verbeteren wilt. De trainer en medecursisten geven u motiverende en opbouwende wijze feedback over het effect van uw gedrag aan de telefoon. Er is veel gelegenheid om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen. Na afloop van deze training heeft men concrete toepasbare tips om mee te nemen en praktisch toe te passen. De balie- en telefoontraining Telefoniste-Receptioniste wordt tussentijds op mondelinge en achteraf op schriftelijke wijze geëvalueerd. Aanmelden voor deze open training kan via Aanmelden Training.

Extra informatie:  De balietraining / telefoontraining Telefoniste - Receptioniste is volledig gefaciliteerd met koffie, thee en een goede gezonde lunch. De deelnemers ontvangen een praktische syllabus en bij voldoende participatie aan de balietraining / telefoontraining een certificaat als bewijs van deelname. Maximaal 10 deelnemers.

Aantal dagdelen: 2 dagdelen balietraining en telefoontraining op één werkdag. 

Investeringsprijs: € 349,00 per persoon exclusief 21 % BTW. Aanmelden kan via Aanmelden Training.

Eventueel voorafgaand aan of na deze open balie- en telefoontraining Telefoniste-Receptioniste:
Werkplektraining / Individuele Jobcoaching - 1 op 1,
Telefoontraining Kl
antgericht en Klantvriendelijk Telefoneren (1 dag),
Telefoontraining Effectief en Professioneel Telefoneren (2 dagen), 
Telefoontraining Telefonische Debiteurenbewaking (1 dag),
Verkooptraining Telefonisch Acquireren (1 dag),
Verkooptraining Telefonisch Verkopen (2 dagen) en/of 
Opfristraining (1 dagdeel, een ochtend, middag of avond, al vanaf € 149,-).